مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هدف از زندگی چیست و برای چه هدفی باید زندگی کنید؟

 

در جامعه امروز، دانستن اهداف خود در زندگی و آنچه که باید به عنوان یک انسان در طول زندگی انجام دهیم، به یکی از معیارهای مهم و حیاتی موجود برای اندازه گیری میزان شاد بودن شما در زندگی تبدیل شده و لذا از اهمیت زیادی برخوردار است.

شناخت اهدافتان در زندگی و بایدها و نبایدهای ان، بسیار چالش برانگیز و دشوار است، زیرا اگر شما ندانید که باید چه کاری انجام دهید، شانس داشتن یک زندگی سالم و شاد را تا پایان عمرتان از دست خواهید داد. البته از نظر رالف امرسون این نوع اظهار نظر کاملا چرند است چرا که هدف ما در زندگی، هیچ ربطی به میزان شادی و خوشحالیمان ندارد، در واقع این مفهوم، بیشتر با چگونگی زندگی ما و روشی که برای خود انتخاب می کنیم مرتبط می باشد.

به گزارش آلامتو به نقل از lifehack؛ در حقیقت هدف از زندگی، خوشبخت بودن نیست. البته خوشبخت بودن از اهمیت بالایی برخوردار است اما بیشتر از آن باید سعی کنید زندگی محترمانه ای داشته باشید، با این و آن مهربان باشید، سعی کنید تا زندگی خود را تغییر دهید تا اینکه زندگی شادتر و کامل تری داشته باشید. حالا من می خواهمدستورالعمل مخفی داشتن یک زندگی مملو از شور و شادی و هیجان را با شما در میان بگذارم.

قرارم با بهترین دوستم جان

بهترین دوست من، جان چند هفته پیش به طور ناگهانی و بدون داشتن هیچگونه بیماری خاصی از بین ما رفت. جان فردی بود که همواره هدفمند زندگی می کرد و به عنوان فردی متعهد و سرشار از عشق به خانواده و دوست و آشنا و کسی که خدمت کردن به دیگران را دوست داشت شناخته می شد.

 

 

جان هرگز هدف خاصی را در زندگی اش دنبال نمی کرد. او هرگز کتاب های مربوط به رشد و پیشرفت شخصی را که در مورد چگونگی یافتن هدف زندگی به رشته تحریر در آمده اند مطالعه نمی کرد و هرگز از خود این سوال را نپرسید که «باید برای چه هدفی زندگی کند؟».

او هرگز چنین سوالاتی را از خود نپرسید اما می دانست که باید کاری را انجام دهد که او را شاد می کند، حالا هر کاری که باشد فرقی نمی کند. بنابراین او انتخاب کرد که به خانواده و دوستانش عشق بورزد و هر کاری از دستش بر می آید برایشان انجام دهد زیرا این کار او را خوشحال می کرد.

جان درست همان شخصی بود که رالف امرسون در نقل قول خود به او اشاره کرده است: مردی که شفقت و مهربانی در وجودش ریشه کرده بود و زندگی کاملا با هدف و سرشار از تعهدی داشت. جان مرد معروفی نیست که جهانیان او را به خاطر شاهکارهای شگفت انگیزی که در طی دوران حیاتش خلق نموده بشناسند و بدانند که او برای خلق چنین آثاری به دنیا آمده بود اما ما مدت زیادی با هم دوست بودیم، او واقعا یک مرد عالی و موفق بود که من همواره در زندگی ام به اینکه با وی دوست بودم افتخار خواهم کرد.

بنابراین در واقع همه ی ما انسان ها مثل پیامبران نیستیم که می دانند هدفشان در زندگی چیست و برای چه به دنیا آمده اند و بعد به دنبال انجام تک به تک اهدافشان در زندگی پیش می روند. برخی از ما به راهنمایی هایی نیاز داریم تا ببینیم که چگونه می توانیم سفر رسیدن به اهدافمان را آغاز کنیم و در این راه به موفقیت و کامیابی دست یابیم.

3 گام برای یافتن هدف زندگی خود

در اینجا من قصد دارم صحبت های خود را با 3 گام ساده و آسان اغاز کنم که اگر آنها را دنبال کنید، به شما کمک می کنند تا هدف زندگی خود را شناخته و برای رسیدن به آن تلاش نمایید.

  1. سعی کنید از رسانه های اجتماعی دور شوید

در درون رسانه های اجتماعی، ما به شدت توسط هزاران نفر از مردمی که گویا در زندگیشان اهداف بزرگی دارند و توانسته اند به موفقیت ها و دستاوردهای زیادی در زندگیشان دست پیدا کنند احاطه خواهیم شد و لذا خودمان را حقیر و عقب مانده تصور خواهیم کرد.

 

به نظر می رسد که همین امر، یافتن هدف زندگی را برای بسیاری از افرادی که خود را با شبکه های اجتماعی مختلف احاطه نموده اند دشوار کرده و این موضوع را برایشان به امری پیچیده تبدیل کرده است. بنابراین احاطه خودمان با شبکه های اجتماعی کار درستی نیست.

همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که شما در رسانه های اجتماعی، تنها بخش های افسانه ای و لذت بخش زندگی مردم را مشاهده می کنید و هرگز زندگی واقعی انها را نمی بینید.

در واقع شاید چالش ها و پیچیدگی های زندگی آنها از زندگی شما بیشتر باشد اما انها فقط بخش های خوب زندگی خود را به نمایش می گذارند زیرا هیچ کس دوست ندارد واقعیت های تلخ زندگی خود را به دیگران نشان دهد و این مشکلات برای همه افراد دنیا وجود دارد و شما هم از آن مستثنی نیستید.

اگر کیفیت زندگی و شادی خود را با آنچه که از زندگی افراد دیگر در رسانه های اجتماعی می بینید مقایسه می کنید، باید همین حالا دست از این کار بردارید.

شما باید معیارهای موفقیت خودتان را بیابید و ببینید که چه چیزی می تواند در زندگی شما را خوشحال کن. هرگز نباید این چیزها را با زندگی دیگران مقایسه کنید زیرا چیزهایی که افراد مختلف را خوشحال می کنند متفاوت هستند.

رسانه های اجتماعی هرگز به شما آنچه را که می خواهید، نمی دهند، در واقع شما هرگز آن چیزی را که می خواهید نمی توانید در شبکه های اجتماعی جست و جو کرده یا بیابید.

هنگامی که شما به طور مدام لذت و شادی لازم را در زندگی خود تجربه کنید، آن موقع است که زندگی پر معنا و مفهومی خواهید داشت. تنها در این شرایط است که شما می دانید از زندگیتان چه می خواهید و چه چیزی در زندگی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین مشاهده ی تجربیات زندگی دیگران و نگاه کردن به شادی های آنها در رسانه های اجتماعی، راه مناسبی برای تعیین اهداف زندگیتان نیست زیرا شبکه های اجتماعی هرگز به شما واقعیت را نمی گویند.

  1. از این 3 سوال کلیدی برای تعریف هدف زندگی خود استفاده کنید

برای پی بردن به اهداف مهم زندگی خود، این 3 پرسش کلیدی را همواره از خودتان بپرسید:

  • میراثی که می خواهم پس از خود بر جای بگذارم چیست؟
  • وقتی مردم از من دور می شوند پشت سرم چه می گویند؟
  • من در طول حیاتم چه تاثیری بر زندگی مردم گذاشته ام و باعث ایجاد چه تغییراتی در زندگیشان شده ام؟

پاسخ به این 3 سؤال به شما در تعیین اهداف مهم زندگیتان کمک خواهد کرد.

هنگامی که بتوانید به این سوال ها به صورت جامع و کامل پاسخ دهید، گام بعدی این است که اقدامات لازم را انجام داده و به طور مداوم در تلاش باشید تا آن کیفیتی را که مد نظرتان است و برایتان اهمیت دارد به زندگی خود اضافه کرده و زندگی شاد و توام با نشاطی داشته باشید

  1. بر روی اقدامات خاصی که شادی را برایتان به ارمغان می آورند تمرکز نمایید

شما نباید زندگی خود را با استفاده از کلمات بنویسید بلکه آنچه که باعث تعریف زندگیتان می شود اقداماتی است که انجام می دهید، در واقع آنچه که به آن فکر می کنید و هدفی که برای خود در زندگی تعیین می نمایید زندگیتان را تعریف خواهد کرد.- پاتریک نس-

شما باید به عنوان یک انسان هدف از زندگی خود را کشف کرده و آنچه را که باید برای ادامه زندگی بر روی آن تمرکز کنید مشخص نمایید و این امر برای همه کس صدق می کند چه غنی باشید چه فقیر.

هر کس این فرصت را دارد تا برای خود زندگی ای کامل و سرشار از محبت و عشق بسازد. این کار، به هیچ وجه کار پیچیده و دشواری نیست و چیزی نیست که از دسترس شما خارج باشد. پیدا کردن هدف زندگی خود امری بسیار دست یافتنی است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید که زندگی شاد و توام با عشق و شور و هیجانی داشته باشید. معنا و مفهوم زندگی خود را بدانید و بدانید که می خواهید برای رسیدن به چه هدفی تلاش کنید.

تلاش کنید و پیش بروید و مهربان باشید و زندگی خود را به بهترین نحوی که می توانید بسازید و هر روزتان را بهتر از دیروز کنید. انجام کارهایی مانند محبت کردن، سخاوتمند بودن، قدردانی و عشق، کارهای اصلی شما در زندگی هستند که زندگیتان را هدفمند خواهند کرد.

اگر بر روی این اقدامات روزانه تمرکز کنید، زندگی هدفمندی خواهید داشت و از تک تک روزهای زندگی خود لذت خواهید برد. در این مرحله، زندگی شما سرشار از احساس لذت و شادی خواهد شد و به معنای زندگیتان پی خواهید برد. هرچه بیشتر خودتان را وقف دوستان و آشنایان کنید و کارهای بیشتری برایشان انجام دهید، بیشتر خوشحال خواهید شد.

 

تگ ها :   زندگی هدف
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده